lørdag den 19. maj 2012

Brev 9 Hans Jørgen er velbeholden i Danmark

Vi har hørt fra Hans Jørgen

Det blev noget af en rejse for HJ. Hans fly var 2 timer forsinket fra Los Angeles. Derfor blev han tilbudt at lave billetten om, så han skulle flyve over Boston. Men han vidste ikke, at der var 5 timers ventetid før han kunne komme over Atlanten. Da han  ankom til Frankfurt var der yderligere 5 timers ventetid og han landede fredag aften kl. ca 19:00 i Billund. Han skulle være landet 11:30. Det var en træt Storebror der kom tilbage til det lille Danmark.
For 5 min siden har vi talt sammen på Skype så han er online nu.

En spadseretur


For 21 dollars fik vi 3 store bøffer, som vi let kan dele til 6 af denne størrelse
For lidt siden gik Else og jeg en  tur langs stranden. Bølgerne slår ind over en bred sandstrand og de er så voldsomme, at det er farligt at bade, hvis man ikke, som jeg forstår at gøre det med måde. Jeg lægger mig i 30 cm vand og lader mig overskylle af bølgerne. Men det kan godt være lidt svært at komme op at stå igen, når bølgerne bliver ved med at rive underlaget bort under mig. Vi gik langs en meget befærdet vej hvor bilerne susede af sted i rask tempo. Der var også mange motorcykler og desuden overraskende mange cykler. De sidste kom ofte i store flokke med flyvende fart. Nå men vi gik mod nordvest altså bort fra Los Angeles, og regnede med at vi snart ville støde på en sidevej, hvor vi kunne komme lidt bort fra landevejen. Joh, vi fandt da også en hvor der med store typer var forkyndt, at her var det privat område og vej, men at de aller nådigst ville tillade at man gik forbi. Lidt henne af vejen var der en lang trappe ned til stranden. Et par unge mennesker havde sat deres fiskestænger op og havde fanget en  fisk, så vi. Vi gik hen ad stranden forbi nogle store kasser (boliger) som fyldte hele skråningen og tog udsigten fra dem, der var oppe på skrænten. Men vi var jo nede og tænkte at vi kunne gå langs stranden og komme op lidt længere henne. Men nej. Overalt var der enten klipper eller ståltråd så det var umuligt at komme op. Vi måtte gå tilbage og op til den larmende hovedvej igen. Så opgav vi yderligere udflugtsforsøg og har netop spist en herlig frokost med røget laks og skinke med ost og resterne af Elses dejlige brokoli salat fra gårdsdagens kulinariske orgie, hvor vi spiste STORE BØFFER stegt på grillen, Uhm.
Nu fortsætter vi med at slappe af, for jeg fik skrevet min prædiken i går til pinsedag.
Kærlig hilsen fra lc og ne

Ingen kommentarer:

Send en kommentar